donderdag 18 oktober 2012

Pink Ribbon

De dutch card lovers hebben een mooie uitdaging en wel : Pink Ribbon .
Gebruik kanlroze op je kaart !!
 
Ik heb niet zoveel roze, maar toen ik in de stad de nieuwe papierblokken van Avec bij de boekenvoordeel zag liggen, heb ik die meteen gekocht ( met natuurlijk ook andere kleuren, het was 3 halen , 2 betalen ).
Zit al heel de week te bedenken wat te maken. Pink Ribbon wordt ook wel de maand van de borstkanker genoemd. Gelukkig heb ik in mijn directe familie nog niet met kanker te maken maar wel op mijn werk. Ik werk op een interne afdeling waar men regelmatig een "slecht nieuws "gesprek krijgt. Er liggen bij ons mensen met allerlei verschillende tumoren. Wij dienen ook de chemokuren toe.
Ik vond het niet meer dan normaal dat ik met deze challenge mee doe, al is het op het nippertje.
Ondanks dat het een vreselijke ziekte is, wordt er bij ons zowel gelachen als gehuild. Soms sta ik er verbaasd van wat mensen allemaal kunnen hebben en door moeten maken.
Ik ben uitgegaan van het thema : Borst maar uiteindelijk is de KWF voor alle mogelijke tumoren !!!
 
 
Ik heb een kaart gemaakt met een BH. waarschijnlijk hebben jullie die wel vaker gezien maar ik vond deze kaart helemaal bij het onderwerp passen.
 
 
Met deze kaart wil ik meedoen met de challenge !!
De kleuren komen niet zo goed uit omdat ik de foto met avondlicht heb gemaakt.

 
Uiteindelijk heb ik 2 "stelletjes" gemaakt en hebben ze thuis gekozen welke ik in moest sturen.

 
Deze BH had ik eerst gemaakt maar deze werd minder mooi gevonden.

 
De broekjes spreken voor zich.
 
Allemaal nog erg bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen. Ik ben dan ook benieuwd wat jullie van deze kaartjes vinden.
 
Fijne avond,
 
Mieke


16 opmerkingen:

  1. Nou Aniet heeft dit dus nog nooit gezien Mieke, maar ik vind het zo gaaf, wat een goed idee om dit te doen, ik zal bijna al zeggen het is een winnaar, "mooi" verhaal heb je ook geschreven Mieke, het is een harde wereld en zo oneerlijk vaak.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn erg leuk kaartjes geworden. Helaas heb ik zelf wel te maken gehad met borstkanker in de familie (moeder en oma)gelukkig met een goede afloop (maar je wereld staat echt even op zijn kop en alles is dubbel ik gaf op het moment dat mijn moeder borstkanker kreeg borstvoeding) en nu mijn tienerdochter al is het bij haar gelukkig een goedaardige tumor maar toch blijft het vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaartjes heb je gemaakt! Persoonlijk waardeer ik de bhs meer dan de broekjes, maar dat is een kwestie van smaak.

    Mooi werk heb je, maar lijkt me best zwaar! En mooi dat ook op zon afdeling lachen en huilen er allebei mogen en kunnen zijn!
    Groet, Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige originele uitwerking van het thema Mieke! Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. petje af voor jou om op zo`n afdeling te kunnen werken, dat lijkt me onzettend zwaar
    je hebt hele leuke setjes gemaakt
    ze zijn allebei erg leuk maar die met de strikjes vindt ik net iets leuker
    gr.agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja, geweldig!! Die konten met die broekjes, het einde! De bh is ook prachtig hoor. Het lijkt zo een reclame uit een lingeriezaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij hebben dus wel in onze familie te maken ermee. Het 8 jarige zoontje van de nicht van mijn man heeft 2 weken geleden zo'n gesprek gehad. Met volwassenene is hat al erg, maar zo'n keintje van 8, dat raakt je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Miranda, dat is inderdaad heel erg. Heelveel sterkte.

      Mieke

      Verwijderen
  8. ik zou ze zo aantrekken! bedankt voor het meedoen met de dcl!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke setjes zeg errug leuk.
    En enorm veel respect voor het werk dat je doet, helaas hebben wij het ook al moeten meemaken (mijn moeder borstkanker en mijn vader prostaatkanker) gelukkig met een goede afloop, maar aan de mensen in het ziekenhuis op de afdeling hebben wij veel steun gehad dus nogmaals respect!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke setjes zijn het geworden, Mieke, heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke en orginele inzending. Geweldig gedaan. :)) Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een origineel idee en een grappige opzet zeg, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je je reactie achterlaten